lördag 14 februari 2009

tro




bilder lånade av ebutik.katolskidentitet.se

Vad får man? Vad får man inte? Moral, etik och respekt mm.
Jag hamnade på ovan nämnda sida och föll för de varor de säljer i denna butik. En sån vill jag ha! Tänkte jag. Jag beställer...
Sen började tankarna. Kan jag det? Jag är inte katolik. Får jag det? Är det rätt?
Har inte blivit klokare. Vad tycker ni?
Har föresten återtagit min dator, om än i ett erbarmligt skick. Klara dock av att utföra det mest grundläggande. Som att blogga.

3 kommentarer:

Magnus Karlsson sa...

Välkommen tillbaka i sybervärlden

Kompanjonen

Bud Get sa...

Tack!

... cilla sa...

Finns mängder med kitschiga smycken som bärs av människor som är helt sekulariserade och knappt vet vad katolska kyrkan står för, så varför skulle inte du kunna bära det om du tycker det är snyggt. Det kommer säkert att klä dig och harmonisera med dina coola stil!

MEN.. bli bara inte skenhelig och anse dig vara mer gudomlig och fullkomlig än andra bara för att du bär smycken med den heliga Madonnan! Det skulle inte klä dig. :-)

Karisma, pålitlighet, inre styrka, trovärdighet, sann ärlighet mm kommer inifrån och kan inte fås genom yttre attribut.

Kram C