tisdag 17 februari 2009

sanningen

Bild lånad av www.geocities.com. Skor som nästan påminner om de riktiga skor jag köpte.

Idag fick jag till mig en sanning Stadium. Eller faktiskt flera sanningar.
Det hela började med att jag skulle ut och promenera. Det gör jag några gånger i veckan gemensamt med en väninna. Denna dagen skilde sig något från andra dagar, det var snö på marken i Malmö. Så brukar nämligen inte fallet vara i Malmö. I alla fall. Jag var som bambi på is, fast kanske inte riktigt så söt. Jag kunde knappt gå med mina gympaskor. Det var så illa att min vännina fick följa mig till dörren, då hon inte vågade låta mig ensam gå den sista biten. Innan dess hade vi tagit oss en titt under skon och snabbt konstaterat varför jag betedde mig som bambi, fast inte lika söt nu heller. Skorna var helt blanka undertill. Min första tanke var att det var ett par usla skor, min andra tanke var mer försonande. De är ju faktiskt sex år gamla...
Det var bara till att påbörja en separartionsprocess från mina skor och samtidigt påbörja den tillvänjande tanken, att jag måste köpa ett par nya skor... Usch! Inte något jag är bra på. Men jag tog tjuren vid hornen och gick till Stadium. Det var där jag fick sanningen till mig. En förtjusande ung expedit berättade för mig att de skor som kostar 299 kr, affärens egna märke talar vi om nu, de är inte skor... Ja ni hör rätt. De är något annat! Den förtjusande unga försäljaren sa till mig att de skorna rekommenderade han endast till de personer som han definerade som personer som endast trodde de skulle börja träna, men aldrig skulle börja. Så är det med det.
Jag sa inte något till honom om att jag precis stått och titta på dessa ickeskor, De är nämligen väldigt lika ett par skor.
Eftersom jag nu är av kategorin personer som faktiskt inte tror att jag ska börja promenera, utan faktiskt har gjort det säkert 20-30 gånger (genom åren) så köpte jag ett par riktiga skor. För 399 kr!
Sanningen: Skor gjorda av Stadium, som liknar skor väldigt mycket, som kostar 299 är inte skor...

1 kommentar:

Anonym sa...

LOL! Återigen fick jag skratta! :-) Du är underbar och har en förträfflig humor.
Kram C