tisdag 24 februari 2009

kul

Bild lånad av www.topfilm.se

Här har jag lekt med fenomenet ironi. Min generations främsta vapen...
När jag skriver kul så menar jag motsatsen. Jag menar måsten, tråkigt, arbetsamt mm
Men vem vill skriva en rubrik där det står tråkigt mm. Jag vill inte. Inte idag i alla fall.
Vad är det då i min vardag som är så "kul"?
Jo det är det här med datorn. Två kvällar i rad har jag haft besök av ett datorproffs som försökt att få min dator att faktiskt göra det jag ber den om. Han har inte lyckats. Datorn har drabbats av ett ilsket och klurigt virus. Nu har datorproffset inte gett upp på något vis utan ett krig har startat. Han ska fixa det. Har bara tillfälligt dragit sig tillbaka för att samla trupperna och krafterna.
Fram tills dess får jag låna bilder av andra.
Siffrorna på bilden då? Jo de symboliserar det jag faktiskt kan använda på min dator. Excel! Det är ju kul! Att jag kan använda Excel i alla fall! (Ironi igen)
Det jag skulle vilja göra är att lägga upp bilder på det projekt jag, mina systrar och svåger håller på att starta upp. Det jag får göra i stället är att beklaga mig på blogg och skriva inventeringslistor på Excel.
Kul!

2 kommentarer:

... cilla sa...

Nu tycker inte jag att du ska ironisera runt ett av mina favoritprogram! Jag som brukar säga: "vad skulle mitt liv vara utan excel!?" Du har helt enkelt inte upptäckt tjusningen med programmet, vilket verktyg, vilka möjligheter... (ingen ironi, ändå samma generation som du)
Men trots din ironi så är du kul! Om detta är med eller utan ironi får du räkna ut själv! :-)
Kram C

Magnus Karlsson sa...

Va bra... eller? för inventeringslistorna måste ju bli klara.