söndag 15 februari 2009

svartsjuka

bild lånad av odla.nu

Läste på en sida på nätet att anemonens budskap är "din svartsjuka är överflödig". Det är den säkert, men jag är svartsjuk på dem som har en fungerande dator. Jag känner hur det fullkomligt äter mig... Denna min begränsning i mitt datoranvändande. Så mycket, att jag inte kan stoppa mig själv utan envisas med att ta upp det åter och åter igen.
Hur startade detta idag då? Jo jag köpte mig en bukett med mina favoritblommor. De har nu vackert slagit ut i full blom. Jag tog fram min kamera och förevigade bilden av mina röda röda anemoner(mitt rättstavningsprogram funkar dock. Det vill att jag ska skriva anemisk i stället för anemon. Helt ärligt!) i en blå blå vas. Fint! Jag ville inte bara föreviga bilden, jag ville dela med mig av blomsterprakten. Men icke! Min dator har nu bestämt sig för att vägra ta emot bilder från min kamera... Så är det med det. Det blir i stället en lånad bild till bloggen och en vuxen människa som tar ut sin ilska i offentlig skrift.

3 kommentarer:

... cilla sa...

Kan inte låta bli att fnissa, du är för rolig! Jag är glad över att vara din vän och läsa din blogg som ger mig möjlighet att underhållas på ett minimalistiskt sätt!

För att ge dig en snusförnuftig uppmuntran så säger jag: Du får lära dig att ha överseende med tekniken omkring dig. Det är dessvärre oftare handhavarfel från användare än tekniskt haveri! :-)

Kram C

Bud Get sa...

Vänta nu...
Menar du att det kan ha att göra med mig?
Jag ställer mig helt frågande.
;)

Monika sa...

Hej
Tack för senast
Det var trevligt att träffa dig.
och nu hittade jag hit!
Har precis haft hårddisk crash och ett batteri som svällt...
så jag vet hur det är
att vara fullkomligt maktlös...
Bilderna blev jättefina!
Hälsningar
Monika
fotografen