torsdag 26 februari 2009

billigt

Bud Get-Billigt
Billigt-Budget

En klar koppling.
I dag på väg till arbetet tänkte jag på något helt annat som fick mig att tänka billigt.
Det visar sig, när jag läser Sydsvenskan, vilket jag inte hann i morse, att även någon annan tänkt det samma. Se sydsvenskan 26/2 Malmö Jacobs väg. Vi tar nämligen samma väg på morgonen Jag och Jacob.
I alla fall. Jag har en liten släng av vad man skulle kunna kalla för Touretteliknande symtom. (Tourette: vokala eller motoriska tics)
Ibland kan jag inte låta bli att skriva eller säga bajs. Gärna när det inte passar sig helt. Här kan man fundera på om jag är som sig bör. Det vill jag förtydliga att jag troligen är. Nu vet jag inte vad som sig bör innebär. Vi har alla våra egenheter. Lärde mig, ett som jag tycker bra uttryck, på en utbildning för några år sedan, normalstörd. Jag är normalstörd. Åter till saken.
Denna sida hos mig brukar jag för det mesta ta personligt ansvar för och tygla väl. Men just i dag när jag tog mig till arbetet vill jag skylla på yttre påverkan och på andra människor. Dem som orsakar att mina tankar och jag retas av ett upprepande stimuli. Detta skedde,om jag läste rätt i tidningen, minst 48 gånger på en mycket kort sträcka. Det i sin tur ledde till att jag under morgonens allvarliga arbete ständigt fick tygla min önskan om att släppa spärren och bryta ut i ett vokalt tics...
Snälla hundägare ta upp bajset! Annars måste jag spendera en stor del av mitt så allvarliga arbete med att tygla mig. Det är bara en tidsfråga innan vår överläkare frågar mig om min bedömning av en svårt psykiskt sjuk person förmåga i det sociala sammanhanget... Och jag kommer svara bajs. Ni hör själv. Det blir helt fel. Det är billigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fniss från Oslo!
Kram C