tisdag 28 oktober 2008













Nu har min kamera satts på prov. Eller snarare har den tagits på test vad gäller dess potential.
En väns dotter fick tag på den och tog under en kväll ca 123 bilder. Här kommer några.

Jag är imponerad.

Vill påpeka en sak, så att inte ni göra samma tabbe som jag gjorde när jag såg bilden med jordnötssuddgummit. Det ska vara smulor med på bilden! Det är tänkt så! Barn och unga tänker förbi den fyrkantighet som vi vuxna så ofta hamnar i.

Vill även pass på att kommentera föregående inlägg. Soptunnorna är inget, sätt färg på Malmö stad projekt, utan är tydligen en sociologisk undersökning. Slänger vi mer skräp i korgarna än utanför om de är ex lila än om de är gröna?
Vi får se vad resultatet blir. Spännande…
Länk till sopteorin http://www.malmo.se/gatortorgtrafik/skotselavgatortorg/renhallning/farggladapapperskorgar.4.2ec2683b119e185b0f0800020054.html

Tillägg
Min väns dotter korrigerar. Det var 142 bilder.
Min kommentar. Visar på bloggen de bilder som inte är på fotografen själv. :)


2 kommentarer:

... cilla sa...

Vad fina bilderna blev här på din blogg hälsar både Josephine & Cilla

Bud Get sa...

Tack tänkte jag säga, men det är ju inte jag som tagit dem... Det är ju Josephine. Konstnärlig ådra finnes.
Kollade Malmö Stads hemsida.