fredag 31 oktober 2008


Foto: Bud Get



Här va jag idag.
Vad ska man säga?
Oj vad hon tar bra bilder...
Vilken fantastisk kamera...
Vilken fantastisk plats hon befinner sig på...
Ja, det är mycket man kan tänka och tycka när man ser dessa bilder.
Men jag tycker vi tränger oss in i själva fotografens inre. Vi frågar oss vad det är som försigår i denna konstnärliga hjärna, när den möter denna fantastiska plats på jorden.
Detta händer.
Hm... Tänker hon. Jag undra om det är Posten som ligger bakom Tradera. Jag säljer en sak på Tradera. 5 kr. Tradera tjänar 3 kr för upplägg plus några % av vad varan säljs för. Vi säger att Tradera får 4 kr. Jag tjänar alltså 1 kr. Posten! Ja Posten får 44 kr. För det är det som det kostar att skicka varan för 5 kr. Ja ni förstår. Förstår varför jag på denna underbara plats går och fundera kring hur man får livet att går ihop i relation till företagande och ekonomi.

I morgon ska jag skriva om vad jag tänkte på när jag var på bio och tittade på den fantastiska filmen ; Låt den rätte komma in.

7 kommentarer:

Anonym sa...

fantastiskt...

Bud Get sa...

Du menar min teori kring Traderas samröre med Posten...
Jag har kommit på något! Eller hur?

Anonym sa...

jag menade allt.. :)

... cilla sa...

vilken konspirationsteori du är på spåren... Ja, det där med posten's och tradera's eventuella samröre, kanske kan man i slutänden bevisa att de båda bolagen ägs av samma ägare...

Bud Get sa...

Skulle inte förvåna mig...

Magnus Karlsson sa...

Hej Lotta!
Jag kommer under dagen i dag presentera bilder som styrker din teori ang Posten/Tradera

Bud Get sa...

Jag visste det! Det finns bevis. Med risk för att mer mer framträda som en person med viss paranoid beredskap...