torsdag 3 juli 2008

Ett underbart vackert collage till. Lite i Leilaanda. Visserligen är kakorna inte till att äta. Gjorda av diverse oätligt material. Men "granna" är de att titta på. Det är jag, min syster och syskonbarn som har gjort dem. Endast att titta på. Vi hade dem stående hos www.greenfeed.se, Golfrestaurang i Vellinge. Fick dock ta undan dem då folk gärna ville smaka. Hade inte varit bra för ryktet.

Men åter till collaget, vilket jag verkar ha en lite kärlek till just nu. Detta har jag gjort i fotoshop, vilken är en ny bekantskap för mig. Nu har jag och fotoshop kanske inte haft den där smekmånaden som man brukar ha med nya bekantskaper. Tvärtom. Jag tror att jag tycker riktigt illa om min nya vän. Alla säger att den är så fantastisk, men jag håller inte med. För visst är det väl så att vänner ska göra allt man ber dem om ? Eller? Fotoshop gör precis tvärtom. Vi får se hur denna nya vänskap kommer att utveckla sig.

Nu åter till själva innehållet i collaget. Alla bilderna är från ovan nämnda reataurang. De flesta är från vår lilla affärshörna. Skulle vilja skriva shop, men ordet påminner mig för mycket om foto...
I alla fall. Vi har lite försäljning inne i restaurangen så att gästerna kan handla om så önskar. Inget nytt koncept. Men ett bra. Innehållet är loppisprylar, omgjorda loppisprylar och vissa hemmagjorda saker. Allt går i en lite romantiska stil och med en klart ekonomisk karaktär.

Inga kommentarer: