söndag 29 juni 2008


Här är bordet jag renoverade i helgen. Färg i fogarna och antikvitt på resten. Inte kakelplattorna. Blev bra och kommer att bli fint i vardagsrumet som det håller på att målas och tapetseras om i. Laura Ashley kommer att sitta på ena väggen. Alltså inte damen själv utan hennes alster. Kankse kommer min syster eller make att skicka mig ett foto på hur det blev och då ska det givetvis visas i blobben. Bloggen menar jag.


Passade, som tidigare yttrat, barn i helgen. Dock ej 5 utan endast 4. Jag lyckades locka dem alla till ett "loppis". Nu är det så att man, eller jag snarare, måste ta till en och annan muta för att det hela ska gå vägen och ytterligare någon muta för att det ska gå smidigt och ytterligare någon muta för att porslin inte ska gå i bitar så att vi får betala för skärvor.

Ja kanske så illa var det inte.
Men i alla fall. Det kostade mig glassar och några 1kronas saker och en film för 10 kr. Nu till poängen. Årets sämsta köp! Barnen hittade en dvd, Batman, för 10 kr. Jag sa ja! Vi kom hem. Godis och film var tanken. Efter en kort stund hör jag" där är inget i fodralet. Mycket riktigt, vi har köpt ett tomt fodral för 10 kr. Inga glada barn. Men vi lyckades vända det till något bra. För vilken tur att det inte var något i fodralet för då hade vi tvingats lyssna på en cd med filmmusiken till Batman. Det var inte ens en film.

Inga kommentarer: