fredag 18 november 2011

sy gardin av lappar







har jag gjort på beställning av min syster. Tror nog att hon tänkt sig något mer enkelt. Alltså enkelt i den bemärkelsen att det skulle vara ett tygstycke, en fåra till vajern den hänger i och så upplägg. Men jag tog tillfället i akt att prova någon form av lappteknik. Hur svårt kan det vara tänkte jag. Inte alls svårt om man bara håller sig till en viktig detalj. Mät noga! När du skär ut lapparna. Gör man inte det så blir det lite klurigare än enkelt. Nu har jag turen att ha en syster som inte synar mig i sömmarna så att säga. Hon blir glad och nöjd och bryr sig inte att rutor och annat är lite si och så.

I alla fall. Resultatet blev ok på bild. Gardinen är förresten gjord av stuvbitar och loppisfynd.

2 kommentarer:

Mari sa...

superfint! du kan få sy en till mig med om du inte har nåt annat för dig ;) mitt lapptäcke kommer nog aldrig att få se dagens ljus.

Mari sa...

sökte på googlebilder: bokhyllor.
fick en massa fina resultat.
och önskade plötsligt att jag hade en mycket större lägenhet :)