fredag 11 november 2011

Pajaki



Polsk mobil. Något liknande en oro/takkrona/halmkrona. Enligt information från Internet kallades dessa för himlar. Får mig att tänka på en sångtext som nu stämmer in på mig. " Jag vill ha en egen måne" fast jag gör om texten en gnutta och så blir det "jag har gjort en egen himmel. Det funkar.

Förr hängde man upp dem vid jul eller andra festliga tillfällen för att få ett gott kommande år. Här tänker jag att om den hänger uppe hela tiden så får jag bra dagar, varje dag.

Nu var denna inte gjord i syfte att jag skulle ha den hängande hos mig, utan den skulle till min syster. Men det får vänta. Sedan Östangår B&B inte är i våra ägor har jag inte en naturlig avstjälpningsplats. Nu får familj och vänner ställa upp. Men jag får fördela det. Har precis tagit hem en hel hög med saker till min syster med familj. Bland annat en gardin som jag sytt.

2 kommentarer:

Mari sa...

den är ju super super superfin!! duktig du är! tänk att ha en egen himmel! inte dåligt. själv har jag bara ett åskmoln :)

Anonym sa...

Klickar på den osynliga "gilla"-knappen! ;)

/cilla