lördag 24 maj 2008



Ljuset!

Inte är det Skagen. Men visst är det ett speciellt ljus i alla fall?

Nu befinner vi oss mitt i centrala Malmö. Fotot är taget av min yngsta son, genom vårt vardagsrumsfönster. Vi har en utsikt som ger oss en känsla av att bo i ett slott och inte i en lägenhet mitt i Malmö. Fast slott och lägenhet vad är skillnaden. Vårt hem är vårt slott. Har haft många funderingar kring att mina barn ska växa upp mitt i stan. Det mesta har handlat om att barn måste växa upp på landet, i alla fall i förorten. De flesta som fått barn i vår omkrets har flyttat härifrån. Vilket ibland gjort mig olycklig. Det har dock inte gjort mina barn olyckliga. De stormtrivs. Jag har valt att lyssna på dem, följa dem. Nu trivs vi alla tre, jag och mina killar. Ser nu alla fördelar vi har. En är ju faktiskt vår förtrollande utsikt...

Inga kommentarer: